Satysfakcja klientów i kontrahentów zależy od wielu czynników. Poza jakością towarów i obsługi firma musi zadbać o to, aby produkty dotarły do adresatów w idealnym stanie. Aby było to możliwe, konieczne jest odpowiednie pakowanie towarów – szczególnie tych, które są kruche i narażone na zniszczenie podczas transportu.
Dlaczego to takie ważne?
Dostarczanie uszkodzonych towarów do klientów to przede wszystkim przepis na wizerunkową katastrofę. Adresaci rzadziej winią firmy transportowe czy kurierskie. To w końcu nadawca ma obowiązek zapakować produkt tak, aby dotarł w miejsce przeznaczenia bez wad. Gdy jako firma korzystamy z usług innych firm, nasz wpływ na warunki transportu jest bardzo ograniczony. W wielu wypadkach paczki są składowane i przenoszone tak, że możliwe jest ich przygniecenie i uszkodzenie. Dla firmy oznacza to stratę finansową i realizowanie procedury reklamacji. W wielu wypadkach może również oznaczać utratę klienta, który następnie zniechęci swoich bliskich do zakupów w danym sklepie.
Podstawowe zasady pakowania produktów
Aby upewnić się, że towar dotrze do adresata nieuszkodzony, warto zwrócić uwagę na poniższe zasady:
- Wrażliwe produkty trzeba układać w kartonie w taki sposób, aby nawet zagniecenie rogu czy nieznacznie uszkodzenie paczki nie miało wpływu na jej zawartość.
- Jeśli używamy ponownie tych samych kartonów, to należy usunąć pozostałości po poprzednich przesyłkach – naklejki, taśmy klejące czy listy przewozowe.
- Karton nie może być za mały, aby żaden element produktu nie wystawał poza jego obrys.
- Produkty powinny być tak ułożone, aby maksymalnie je zabezpieczyć przed rozszczelnieniem czy stłuczeniem. Ważne w tym wypadku jest dobranie odpowiedniego kartonu.
- W razie konieczności warto paczkę dodatkowo zabezpieczyć folią typu stretch.
- Wykorzystywanie zbyt dużego kartonu także nie będzie właściwe, gdyż jest to nieekologiczne i nieekonomiczne.
- Kluczowe w przypadku wrażliwych towarów są wypełniacze, które pozwolą ustabilizować produkt w kartonie i zapobiec uszkodzeniu podczas transportu. Wypełniaczem może być folia bąbelkowa lub papier.
Dodatkowo ważnym elementem pakowania jest taśma klejąca z nadrukiem firmowym. Pełni ona trzy kluczowe funkcje. Po pierwsze, taśma tego typu zamyka karton tak, aby jego zawartość pozostała w środku do momentu, aż otworzy ją adresat. Po drugie, taśma klejąca z nadrukiem firmowym jest nośnikiem reklamy. Projekt taśmy, spójny z identyfikacją wizualną, jest świetnym dopełnieniem dbałości o każdy detal w ramach procesu sprzedaży. Po trzecie, mogą na niej znaleźć się informacje na temat zawartości (np. szkła lub innego wrażliwego materiału), aby było jasne, że danej paczki nie wolno sztaplować czy podrzucać.
Twoja firma potrzebuje taśm klejących z nadrukiem firmowym? W TCM Service https://tcmservice.pl/ wykonamy je dla Ciebie według parametrów, które sam wybierzesz – od szerokości i materiału taśmy, po jej nadruk, który zgodny z Twoim projektem. Sprawdź nasz kreator, aby stworzyć dokładnie taką taśmę, jaką potrzebujesz.