W obecnych czasach każda firma oferująca sprzedaż różnego typu urządzeń lub podzespołów czy części zamiennych stara się zapewnić jak najlepszy dostęp do serwisu technicznego. Firmy będące nie tylko sprzedawcą, lecz także bezpośrednim producentem, wszelkie usługi serwisowe zapewniają we własnym zakresie.
Decydując się na zakup urządzeń czy podzespołów do nich dedykowanych, należy zwrócić szczególną uwagę na jakość serwisu. Przykładem może być Heiztechnik serwis, który łączy w sobie nie tylko wsparcie pozakupowe, lecz także pogwarancyjne, a także oferuje inne przydatne informacje dotyczące użytkowania kotła.
Typ oferowanych usług w serwisie
Serwisy techniczne mają za zadanie oferowanie usług na najwyższym poziomie, które w pełni zaspokoją wymagania klientów, nawet tych najbardziej wybrednych. To dzięki sprawnie działającemu serwisowi klient powinien móc w jak najszybszy i prosty sposób rozwiać swoje wątpliwości wynikające z pracy kotła, czy uzyskać pomoc podczas nieprzewidzianej usterki. Do najważniejszych usług oferowanych klientom przez serwis zalicza się:
- Przyjmowanie reklamacji, która wynika z wad towaru. Jej podstawą może być rękojmia lub gwarancja. Konsument sam wybiera podstawę składania reklamacji.
- Przyjmowanie produktów do naprawy.
- Zamawianie części zamiennych na życzenie klienta – dotyczy wymiany części, głównie po okresie gwarancyjnym.
- Przyjmowanie zwrotów – dotyczy najczęściej przedmiotów kupionych przez internet. Każdemu konsumentowi przysługuje prawo do 14-dniowego okresu zwrotu bądź dłuższego, jeżeli sprzedawca określił dłuższy niż ustawowy termin zwrotu.
Profesjonalny serwis techniczny powinien mieć na swojej stronie internetowej jasno i przejrzyście przedstawione informacje dotyczące ważnych numerów telefonów, z dokładnym określeniem ich przeznaczenia, adresu e-mail, a także godzin i dni pracy serwisu.
Serwis dla klienta to nie tylko reklamacje
Serwis dla klientów nie zajmuje się tylko w potocznym rozumieniu usterkami i wadami produktów. Na stronach producentów możemy znaleźć wiele przydatnych informacji dotyczących np.:
- warunków wydłużonej gwarancji,
- regulaminów akcji promocyjnych,
- sugerowanych nastaw dla różnego typu kotłów,
- katalogów części zamiennych,
- druków zgłoszeń reklamacji lub naprawy, protokołu uruchomienia kotłowni.