Budowanie wizerunku marki to proces trudny i czasochłonny. Dziś wyróżnienie się na rynku do klucz do sukcesu. Dlatego każda firma, która taki sukces chce osiągnąć musi zadbać o spójną identyfikację wizualną swojej marki. Ważne jest zatem wiedzieć jak taką identyfikację przygotować, co powinna zawierać i jak powinna zostać wykorzystana.
Budowanie wizerunku marki to proces trudny i czasochłonny. Dziś wyróżnienie się na rynku do klucz do sukcesu. Dlatego każda firma, która taki sukces chce osiągnąć musi zadbać o spójną identyfikację wizualną swojej marki. Ważne jest zatem wiedzieć jak taką identyfikację przygotować, co powinna zawierać i jak powinna zostać wykorzystana.
Identyfikacja wizualna marki
Kiedy mówi się o identyfikacji marki najczęściej myśli się o logo. Trzeba jednak wiedzieć, że choć logo to kluczowy element to nie jedyny, których wchodzi w skład identyfikacji wizualnej marki. Spójna identyfikacja to także odpowiednio dobrane kolory i fonty. I co ważne, wszystkie te elementy wszędzie stosowane muszą być w jednakowy sposób. Na tym polega spójność identyfikacji wizualnej marki. Logo, kolorystyka, typografia to elementy, których zadaniem jest wyróżnienie marki na rynku. Sprawie, że marka zacznie być rozpoznawalna.
Identyfikacja marki a gadżety reklamowe
Jak wspomniano, wszystkie elementy składające się na identyfikację marki wszędzie muszą być stosowane w taki sam sposób. Gadżety reklamowe można wykorzystać na dwa sposoby. Pierwszy do dystrybucja gadżetów wśród klientów i kontrahentów. Drugi sposób to wykorzystanie gadżetów reklamowych wewnątrz firmy. Przykładem takiego gadżetu mogą być wycieraczki z projektem graficznym dotępne tutaj: https://www.bela.com.pl/wycieraczki-z-logo/. Na wycierace można nadrukować logo, hasło reklamowe bądź jakąkolwiek inną grafikę reklamową. Ułożenie takiej wycieraczki przed wejściem do firmy to idealny sposób na budowę wizerunku marki i jej rozpoznawalności. Klient jeszcze przed wejściem do firm na kontakt z jej logo bądź hasłem reklamowym.
Unikać błędów
Tworząc identyfikację wizualną marki nie trudno jest o popełnienie błędów. Przede wszystkim jest to zbyt duży pośpiech. Każda identyfikacja musi być dokładnie przemyślana i przeanalizowana. To wymaga czasu. Dlatego dobór wszelkich elementów identyfikacji musi wymagać czasu. Wszystko po to, aby w niedalekiej przyszłości nie żałować wcześniej podjętych złych decyzji. To zawsze wiązać będzie się z dodatkowymi kosztami. Lepiej tego uniknąć.