SEO copywriting polega na pisaniu tekstów, które są przyjazne zarówno dla wyszukiwarek internetowych, jak i potencjalnego klienta. Teksty te powinny jednocześnie sprzedawać i zwiększać widoczność strony w internecie. A jak tego dokonać? O czym pamiętać, pisząc teksty dla pozycjonowania?
Frazy kluczowe – na co uważać?
Jak pisać teksty pozycjonujące wyjaśnia pozycjonowanie.blog, wspomina o frazach kluczowych i odpowiednich nagłówkach. Słowa kluczowe są bardzo ważne, jednak wielu początkujących copywriterów chcąc za wszelką cenę upchnąć je w zdanie, tworzy bezsensowne i powtarzające się konstrukcje, a nie o to chodzi… Pamiętaj, że twoje teksty mają być przyjemne w odbiorze, sztuką jest napisać tak, aby artykuł nie tylko posiadał frazy kluczowe, ale również był ciekawy i odpowiadał na pytanie zawarte w tytule. Pamiętaj też, aby skupić się na tych najważniejszych frazach, dobrze jest je sobie przygotować jeszcze przed rozpoczęciem pisania. Nie możesz też przesadzić z ich ilością.
Twórz unikalne treści
Pisz tylko unikalne treści! To bardzo ważne. Często wydaje nam się, że jak skopiujemy kilka fragmentów z różnych artykułów dostępnych w sieci to nic się nie stanie, a tylko zaoszczędzimy czas. Nic bardziej mylnego… Google najbardziej ceni unikalne treści, dlatego przed rozpoczęciem prac warto zrobić dokładny research, tak aby zdobyć choć podstawową wiedzę na opisywany temat. W wymyśleniu pomysłu na tekst, pomocne są również narzędzia do znajdywania fraz kluczowych.
Zadbaj też o unikalną zajawkę, jeśli publikujesz na swoim serwisie, zwróć uwagę czy system nie wrzucił pierwszych linijek tekstu do leadu. To bardzo ważne, bo taka wewnętrzna duplikacja treści jest bardzo niekorzystna dla pozycji twojej strony w wyszukiwarce.
Zadbaj o odpowiedni tytuł i nagłówki
Tytuł i nagłówki to jedne z najważniejszych elementów tekstu. Koniecznie muszą się tam znaleźć frazy kluczowe, najlepiej w mianowniku. Pamiętaj również, aby posiadały one odpowiednie znaczniki (h1-h6), najlepiej przyjąć h1 dla tytułu i h2 dla śródtytułów. Spróbuj wymyślić taki tytuł, który nie tylko będzie zawierał frazę, ale również zaciekawi odbiorcę, sprawi, że ktoś chętnie zajrzy do twojego artykułu. Teksty na stronie powinny mieć charakter poradnikowy, więc dobrze, jeśli będą odpowiadać na najczęściej zadawane przez internautów pytania. Nie rozpisuj się w tytule, powinien być on krótki i zwięzły, a śródtytuły muszą jak najlepiej określać, to, co będziesz w nich opisywać.
Jaka długość tekstu pod SEO?
Teksty wartościowe dla wyszukiwarek nie mogą być ani za krótkie, ani za długie. Tekst na stronę główną i podstronę kategorii powinien zawierać około 2500 znaków ze spacjami, z kolei opis produktu około 1500 znaków. W przypadku niektórych tematów napisanie takiego tekstu to niełatwe zadanie… Pamiętaj też, aby skupić się nie tylko na algorytmach, ale również na użytkowniku, w końcu to on będzie czytał twoje teksty. Jeśli zdecydujesz się na dłuży tekst, wypunktuj niektóre elementy, przez co będą one wizualnie ciekawsze. Dobrze widziane są również wszelkie tabelki i wykresy.